O mnie

Pomagam aktywnym kobietom cieszyć się silnym, zdrowym i sprawnym ciałem poprzez świadomy trening!

Witaj! Nazywam się Hela Ignatowska, jestem trenerem personalnym, trenerem kobiet w ciąży i po porodzie, instruktorem fitness i certyfikowanym ekspertem oceny funkcjonalnej FMS (Functional Movement System). Tworzę programy i kursy treningowe, które uczą kobiety jak ćwiczyć świadomie, by cieszyć się świetną formą. Swoją wiedzą dzielę się też na moim blogu, Instagramie i Facebook’u – także zapraszam!

A prywatnie – jestem mamą małego Janka, pasjonatką podróży w stronę słońca i dobrego jedzenia. No i kocham się ruszać!

Ze sportem jestem związana od dzieciaka – do 20. roku życia trenowałam lekkoatletykę, potem przerzuciłam się na crossfit, a dalej nieco “spuściłam z tonu” i zajęłam się treningiem prozdrowotnym, szczególnie pod kątem dolegliwości kręgosłupa. A obecnie… moją “misją” jest rozpowszechnianie świadomego i zdrowego podejścia do treningu u kobiet – szczególnie podczas ciąży, po porodzie czy podczas powrotu do formy po ciąży.

Dlaczego? Oto moja historia:

Kiedy zaszłam w ciążę, poczułam na własnej skórze jak bardzo zmienia się ciało i możliwości kobiety w tym stanie. W teorii wiedziałam wszystko, bo już wcześniej intensywnie szkoliłam się w tym kierunku, ale w praktyce…

W praktyce to moja własne ciąża i powrót do formy po niej (oczywiście w połączeniu z trenerską wiedzą) były dla mnie najlepszym nauczycielem!

Moje 9 miesięcy nie były “spokojnym” czasem – zmagałam się z problemami zdrowotnymi i swoją psychiką, przyzwyczajoną do mocnego wycisku. Nie mogłam ćwiczyć w “tradycyjny sposób”, ale nie dałam za wygraną – przekopałam się jeszcze raz przez wszystkie notatki ze szkoleń, rozmawiałam z położnymi, z fizjoterapeutami, przeczytałam dziesiątki artykułów naukowych i publikacji, testowałam na sobie setki ćwiczeń… I w końcu doszłam do tego, co jest najważniejsze dla ciała mamy i przyszłej mamy i tym teraz się dzielę 🙂

Oczywiście każda z nas jest inna – ale właśnie to indywidualne podejście wyróżnia moje programy!

Postanowiłam dzielić się wiedzą i doświadczeniem, motywować do mądrej aktywności fizycznej, bo przekonałam się, jak bardzo może ona pomóc w naszym codziennym funkcjonowaniu!

Ale aktywność fizyczna to nie tylko same treningi! To również zwykły codzienny ruch, a o tym wiele z nas zapomina.

To, jak ogromne znaczenie mają takie małe “niezauważalne” elementy tej naszej ruchowej układanki przekonałam się po porodzie.

W wyniku zatrucia mój poród odbył się niespodziewanie i natychmiastowo – w ciągu kilku sekund zapadła decyzja o pilnym cięciu cesarskim. Nie było czasu martwić się o moje mięśnie brzucha… Po cięciu uczyłam się wszystkiego od zera – nie byłam w stanie sama wstać, chodzić, utrzymać się na nogach, a nawet leżenie było problematyczne. Codzienny ruch był dla mnie treningiem. Byłam jednak zdeterminowana i działałam spokojnie, ale systematycznie i z konkretnym planem.

Efekt? Już po 2 miesiącach systematycznych ćwiczeń z moim planem mogłam bezpiecznie wrócić do pierwszych (oczywiście bardzo spokojnych) treningów siłowych i biegowych (no dobra, raczej był to delikatny trucht – ale zawsze!)

Trenuj ze mną, by zyskać wymarzone ciało – SILNE, ZDROWE I SPRAWNE. Niezależnie od tego czy jesteś w ciąży, czy niedawno urodziłaś – MOŻESZ JE MIEĆ i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej!

Żeby być jeszcze lepszym trenerem ukończyłam następujące kursy i szkolenia:

Kurs instruktora rekreacji ruchowej – Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej
Kurs instruktora dyscypliny sportu fitness – Polska Akademia Sportu
Kurs trenera personalnego – Akademia Kulturystyki, Fitness i Trójboju Siłowego
Cross Training Level 1 – Akademia Mistrzostwa Sportowego
Cross Training Level 2 – Akademia Mistrzostwa Sportowego
Mobilność, stabilność i wzorce ruchowe – Centrum Szkoleń Sportowych
Wywiad i ocena funkcjonalna oraz ich wykorzystanie w treningu – Akademia Zdrofit
Sport Nutrition. Ketogenic & Carb Cycling – Premium Sport Academy
Mobilność w treningu siłowym – Athletic Development Academy
Olympic Weightlifting – Akademia Zdrofit
Sports Anatomy – Premium Sport Academy
Zdrowy kręgosłup – Akademia Zdrofit
Biohacking Level 1 – Feldman Nutrition
Trening medyczny w ciąży i po porodzie – Goodmove
Ocena funkcjonalna – Functional Movement System (FMS)
Trening mięśni dna miednicy – AeroActiv
Aktywność osób 60+ – Akademia Zdrofit
Masaż tkanek głębokich w ujęciu klinicznym – Projekt Masaż
Taping w treningu – Akademia Zdrofit